Geoblog.pl    otherside    Podróże    jesień po azjatycku    przed wylotem...

przed wylotem...

Polska, Warszawa

...czyli GDZIE KIEDY i ZA ILE:

Wylot już za parę dni, 4.XI. Powrót 13.XII. Przez 38 pełnych dni (jak dokładnie wyliczyła Asia :) będziemy jeździć, chodzić, pływać i latać po Tajlandii, Laosie, Kambodży i Wietnamie. Większość czasu będziemy w klimacie tropikalnym. Wyjątkiem jest Hanoi i pobliska Ha Long Bay, gdzie temperatura w tym okresie w nocy może spaść nawet do 10-15C! Ale jeśli to porównać z tym, że kilka dni temu w warszawie była mała zamieć śnieżna i na zewnątrz jeszcze jest biało to....no właśnie. W Bangkoku kończy się właśnie pora deszczowa, jest ok 30st i trochę deszczu. Poza tym są tysiące Hindusów próbujących sprzedać Ci garnitur ale to już osobny temat.

Bilety kupiliśmy w małej promocji FinnAir więc lecimy przez Helsinki. To moja pierwsza lotnicza przygoda bez nocki na lotniskowej podłodze :) Kosz biletów to ok 2350pln. Mamy też wykupione bilety Hanoi -> BKK -> Krabi -> BKK - tak żeby ostatni tydzień trochę odpocząć na wyspach. Air Asia wprowadziła nowe ciekawe opłaty, sporo udało się odhaczyć ale i tak zapłaciliśmy po 700pln. Ciekawą opcją są pociągi nocne BKK -> Suratthani i później jakiś autobus do Krabi ale to już rozciąga się w czasie a koszt w jedną stronę to też ok 100zł. Dla hardcorowców 13h autobus za ok 60zł.
Jeśli chodzi o koszty to jest jeszcze wiza do wietnamu, którą już mamy w paszportach - 180zł za 14 dni na miejscu, wizy do laosu i kambodży wyrobimy na miejscu - koszt po ok 20-25usd. Tajlandię załatwimy bezwizowo. Przynajmniej taki mam plan - wlot jest za free dla Polaków jeśli masz bilet powrotny wcześniej niż po 30 dniach od przylotu. My mamy wylot po 40 dniach ale wydrukowałem jakąś lipną nieopłaconą rezerwację z fru.pl i podobno to zadziała. Bo oczywiście w samej Tajlandii jednorazowo nie przekroczymy 30 dni.
Ubezpieczenie - dzisiaj wyrobiłem kartę Signal Iduna, 64zł za roczne ubezpieczenie WORLD z KL,NNW, kosztami trumien itd :)
Kupiłem też 2xMugga 20%deet żeby malarycznym komarom śmiać się w trąbke.
Dodatkowy koszt to szczepienia...wzw B już miałem a wszczepili mi jeszcze wzw A, dur brzuszny, błonice i tężec. Koszt ok 450pln, opcjonalny bo żadne szczepienia w tych krajach nie są obowiązkowe ale przed dłuższym wyjazdem warto chyba wyrobić.
To chyba tyle załatwień przed wyprawą, odliczam godziny :) Kolejny wpis z Bangkoku!